Warunki handlowe i warunki dostaw
I. Postanowienia wstępne
- Niniejsze warunki handlowe i warunki dostaw (zwane dalej ODP) regulują wszelkie zobowiązania handlowe między firmą Attack promotion s.r.o., z siedzibą ul. Hyacintová 10, 106 00 Praha 10, IČ[numer identyfikacyjny podmiotu]: 27176100, NIP: CZ27176100, zapisaną w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze pod sygnaturą C 102083 (zwaną dalej „sprzedawcą“) i firmą wskazaną w zamówieniu lub w umowie sprzedaży jako kupujący, i podobnie, (zwaną dalej „kupującym“) (sprzedawca i kupujący, zwani dalej łącznie “stronami umowy“, a w stosownych przypadkach indywidualnie jako “strona umowy“).
- Umowa sprzedaży jest ważna i skutecznie zawarta w momencie jej podpisania przez obie strony umowy lub poprzez wysłanie przez kupującego pisemnego zamówienia (pocztą, faksem lub e-mailem) i jej pisemne potwierdzenie przez sprzedawcę (pocztą, faksem lub e-mailem). Wszystkie postanowienia ODP, włącznie z załącznikami, stają się integralną częścią umowy sprzedaży zawartej między sprzedawcą i kupującym.
- We wszystkich pozostałych przypadkach, które nie są uregulowane w ODP, stosunek umowny podlega przepisom ustawy nr 89/2012 Sb., kodeks cywilny, w jego aktualnym brzmieniu (zwanej dalej „kodeks cywilny“).
- W celu wykluczenia wątpliwości strony wyraźnie potwierdzają, że są przedsiębiorcami i zawierają umowę w ramach prowadzonej działalności.
II. Przedmiot świadczenia
- Przedmiotem świadczenia jest dostawa artykułów promocyjnych i upominkowych (zwanych dalej „towarem“) i związanych z nimi usług zamówionych przez kupującego.
III. Cena sprzedaży
- Cena sprzedaży i usług stanowiona jest na podstawie pisemnego porozumienia w oparciu o ceny zawarte w cenniku ważnym na dzień zawarcia umowy lub przyjęcia zamówienia od kupującego.
- Ceny w cenniku podane są bez VAT.
- Cena towarów zasilanych za pomocą baterii nie obejmuje ceny baterii, chyba że w ofercie podano inaczej.
- Do produktów elektronicznych zostanie doliczona opłata ekologiczna, zgodnie z nowelizacją ustawy nr 185/2011 Sb., ewentualnie opłata wynikająca z ustawy nr 121/2000Sb., prawo autorskie.
- Cena towaru nie obejmuje kosztów transportu towaru do kupującego oraz kosztów pakowania, chyba że w umowie uzgodniono inaczej.
- Koszty transportu, pakowania oraz ewentualnie opłaty recyklingowe będą oddzielnie księgowane na fakturze.
- Upusty z ceny sprzedaży uzgodnione są w drodze porozumienia między sprzedawcą i kupującym.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany ceny towarów i usług.
IV.Warunki dostawy
- Termin dostawy ustalony zostanie przez sprzedawcę i kupującego w umowie sprzedaży lub w potwierdzeniu zamówienia z uwzględnieniem możliwości produkcyjnych sprzedawcy. Normalny termin dostawy wynosi 7-10 dni roboczych.
- W przypadku zamówień z wymaganą marką własną (nadruk, haftowanie itp. aplikacje) konieczne jest przesłanie w terminie do 1 dnia roboczego od dnia potwierdzenia zamówienia dokumentacji dotyczącej opracowania miniatur graficznych (edycji) w wymaganym formacie i dokonania w terminie 1 dnia roboczego ich pisemnej akceptacji.
- Jeżeli to nie nastąpi wtedy termin dostawy zostanie wydłużony o ilość dni stanowiących opóźnienie w przesłaniu dokumentacji lub pisemnej akceptacji miniatur (edycji).
- Przyjmuje się, że uzgodniona zaliczka została zapłacona w momencie zaksięgowania wymaganej zaliczki na koncie sprzedawcy.
- Sprzedawca uprawniony jest do częściowego wykonania przedmiotu umowy, a kupujący zobowiązany jest do przyjęcia częściowej realizacji przedmiotu umowy. Częściowe wykonanie umowy uważa się za należycie wykonaną dostawę.
- Umowa realizowana jest poprzez przyjęcie towaru przez kupującego lub przekazanie go uzgodnionemu przewoźnikowi.
- Zgodnie z porozumieniem miejscem realizacji dostawy jest magazyn sprzedawcy znajdujący się pod adresem Žirovnická 3133/6, 106 00 Praha 10 lub biuro sprzedawcy pod adresem Hyacintová 10, 106 00 Praha 10.
V. Warunki płatności
- Kupujący zobowiązuje się zapłacić za dostarczone towary i usługi cenę zakupu, w tym podatek VAT, a także ewentualnie wszelkie inne koszty związane z transportem, pakowaniem i innymi kosztami.
- Zapłata za zamówione towary i usługi jest możliwa w formie zaliczki, płatności gotówkowej, płatności przy odbiorze lub płatności faktury przelewem bankowym po dostarczeniu zamówienia.
- Termin płatności ceny zakupu wynosi 14 dni od dnia wystawienia faktury przez sprzedawcę, chyba że umowa stanowi inaczej.
- Prawo własności do towarów przechodzą na kupującego dopiero po całkowitym opłaceniu faktury za dostarczone towary i usługi. Przyjmuje się, że cena zakupu została zapłacona w dniu zaksięgowania kwoty w pełnej wysokości na koncie sprzedawcy.
- W przypadku zwłoki kupującego w zapłacie ceny zakupu, sprzedawca jest uprawniony do żądania od Kupującego zapłaty odsetek umownych za zwłokę w wysokości 1% zaległej kwoty za każdy dzień opóźnienia.
- Sprzedawca jest uprawniony do wystawienia faktury kupującemu także za częściowe wykonanie przedmiotu umowy, a kupujący jest zobowiązany do zapłaty danej faktury w wymaganym terminie.
- Kupujący jest uprawniony do przeniesienia jakiejkolwiek należności od kupującego lub jej części na osobę trzecią tylko za uprzednią pisemną zgodą sprzedawcy.
- Kupujący zobowiązuje się, że bez uprzedniej pisemnej zgody sprzedawcy nie obciąży w żaden sposób swoich należności wobec sprzedawcy wynikających z umowy sprzedaży (np. poprzez zastaw) na rzecz osoby trzeciej.
- Kompensowanie faktur może nastąpić jedynie w drodze wzajemnego porozumienia.
VI. Reklamacje
- Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru regulują przepisy kodeksu cywilnego, chyba że ODP stanowi inaczej.
- Reklamacje muszą zawsze mieć formę pisemną. Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 60 dni.
- W drodze odstępstwa od przepisów § 2106 i § 2107 kodeksu cywilnego umawiające się strony postanawiają, że w przypadku uzasadnionej reklamacji sprzedawca jest uprawniony do wyboru jednego z następujących sposobów załatwienia reklamacji:
- usunięcie wady poprzez naprawę towaru
- dostawę nowych lub brakujących towarów
- zniżki w cenie zakupu towarów lub
- wystawienie korekty faktury zakupu uwzględniającej wadliwe towary (zwrot ceny zakupu)
- W przypadku załatwienia reklamacji w jeden ze sposobów określonych w art. 3 ODP, sprzedawca zrekompensuje kupującemu tylko wartość należycie reklamowanych towarów.
- Umawiające się strony wyłączają stosowanie postanowień § 2112 ust. 1 zdanie drugie kodeksu cywilnego.
VII. Pozostałe warunki
- Minimalne ilości dostaw ustalane są zgodnie z warunkami sprzedaży.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienie lub niemożność wykonania umowy z powodu działania siły wyższej lub jeśli zamówiony towar nie jest dostępny na rynku. Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego pisemnego poinformowania o tym kupującego i jednocześnie uprawniony jest do przedłużenia terminu wykonania lub odstąpienia od umowy bez ponoszenia odpowiedzialności za szkody poniesione przez kupującego z powodu nieprawidłowego wykonania zamówienia.
- Z chwilą przyjęcia przedmiotu umowy przez kupującego lub przekazania go przewoźnikowi, ryzyko zniszczenia, uszkodzenia lub utraty przechodzi na kupującego.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny za uszkodzenie towaru dostarczonego przez kupującego do naniesienia własnej marki (druk, haft i podobne aplikacje) w zakresie uzgodnionej ceny aplikacji. Pozostaje to bez uszczerbku dla przepisów art. VII. odst. 8.
- Jeżeli gotowe zamówienie nie zostanie odebrane w uzgodnionym terminie, kupujący jest zobowiązany do zapłaty kary umownej w wysokości 25% wartości całego zamówienia i kosztów transportu towarów z powrotem do magazynu w zakresie dotyczącym ustalonych ilościowo towarów bez naniesionej własnej marki oraz 100 % całkowitej wartości zamówienia w stosunku do towarów z naniesioną własną marką. Płatność dokonuje się na podstawie faktury wystawionej przez sprzedawcę.
- Obowiązek zapłaty kary umownej przez kupującego nie wyłącza prawa sprzedawcy do odszkodowania w wysokości przekraczającej karę umowną.
- W przypadku obniżenia przez sąd kary umownej określonej w art. VII. 4 ODP sprzedawca zachowuje prawo do odszkodowania w wysokości, w której szkoda przekracza kwotę ustaloną przez sąd jako uzasadnioną, bez żadnych dalszych ograniczeń.
- Umawiające się strony uzgodniły i wyraźnie oświadczają, że sprzedawca nie jest zobowiązany do zapłaty za ewentualną szkodę poniesioną przez kupującego w jakimkolwiek związku z umową sprzedaży w zakresie przekraczającym kwotę ceny zakupu za dostarczone towary.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odchyleń ilościowych przy dostawie towaru w wysokości +/- 5%.
VIII. Warunki sprzedaży
- Minimalna wartość zamówienia wynosi 3000,- Kč bez VAT przy zachowaniu niżej podanych minimalnych ilości sztuk w dostawie:
- T-shirty, koszulki polo, koszule – 5 szt. według rodzaju, koloru i rozmiaru
- bluzy, dresy, swetry – 5 szt. według rodzaju, koloru i rozmiaru
- kurtki, kamizelki, spodnie – 5 szt. według rodzaju i koloru (chyba że dział sprzedaży na podstawie wzajemnego uzgodnienia stanowi inaczej)
- czapki i akcesoria – 10 sztuk według rodzaju, koloru i rozmiaru (wyjątkiem jest marka Atlantis, w której dostawy uzależnione są od wielkości opakowania)
- W przypadku nie dotrzymania minimalnych ilości sztuk w dostawie pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 200,-
- Tekstylia zawarte w katalogu można zobaczyć w sali ekspozycyjnej, a jeśli nie są dostępne, klient może w porozumieniu z działem sprzedaży zamówić i zakupić indywidualne próbki.
- Towar można zamówić tylko wtedy, gdy kupujący zgadza się ze zwykłą jakością, wzornictwem, materiałem i rozmiarem zamówionej marki. Tabele rozmiarów można uzyskać w dziale sprzedaży.
- Towary nie mogą zostać zwrócone z powodu nieznajomości powyższych kryteriów.
- Godziny wydawania towaru w magazynie: 8,30-16,30 godz., gdzie można dokonać również płatności gotówkowej za pobierany towar.
IX. Cena wysyłki i pakowania
- Cena wysyłki i pakowania na terytorium Republiki Czeskiej wynosi za 1 karton 150,- bez VAT, chyba że dział sprzedaży ustali inaczej.
- Cena wysyłki i pakowania w dostawach zagranicznych ustalana jest i pisemnie potwierdzana kupującemu po uzgodnieniu przez dział sprzedaży.
X. Odstąpienie od umowy
- Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży w całości lub w części w przypadkach określonych w kodeksie cywilnym oraz w przypadku, gdy kupujący opóźnia się z zapłatą ceny zakupu o więcej niż 14 dni.
- Zostało wszczęte postępowanie upadłościowe. Kupujący sceduje należności w stosunku do sprzedawcy lub jakiejkolwiek jej części na osobę trzecią, zgodnie z art. V ust. 8 ODP.
- Kupujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy w przypadku rażącego naruszenia umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub w przypadkach określonych w kodeksie cywilnym, chyba że w ODP lub w umowie sprzedaży ustalono inaczej.
- Odstąpienie od umowy powinno być w formie pisemnej, z podaniem przyczyny.
- Jeżeli sprzedawca odstępuje od umowy lub jej częściowej realizacji, kupujący zobowiązany jest zwrócić towar sprzedawcy w ciągu 10 dni od dnia doręczenia oświadczenia.
- W przypadku naruszenia zobowiązania kupującego, które prowadzi do odstąpienia od umowy sprzedaży, kupujący zobowiązany jest do zapłacenia sprzedawcy opłatę za anulowanie umowy w wysokości 25% wartości całego zamówienia oraz opłatę za koszty transportu towarów z powrotem do magazynu w zakresie dotyczącym towarów bez naniesionej własnej marki oraz 100 % całkowitej wartości zamówienia w stosunku do towarów z naniesioną własną marką. Płatność dokonuje się na podstawie faktury wystawionej przez sprzedawcę. (patrz VII Pozostałe warunki).
XI. Reklamacje
- Odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru regulują przepisy kodeksu cywilnego, chyba że ODP stanowi inaczej.
- Reklamacje powinny zawsze posiadać formę pisemną. Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 60 dni.
- W drodze odstępstwa od przepisów § 2106 i § 2107 Kodeksu cywilnego umawiające się strony postanawiają, że w przypadku uzasadnionej reklamacji sprzedawca uprawniony jest do wyboru jednego z następujących sposobów załatwienia reklamacji:
- usunięcie wady poprzez naprawę towaru
- dostawa nowych lub brakujących towarów
- zniżka w cenie zakupu towarów lub
- wydanie korekty faktury zakupu uwzględniającej wadliwe towary (zwrot ceny zakupu)
- W przypadku załatwienia reklamacji w jeden ze sposobów określonych w art. 3 ODP, sprzedawca zrekompensuje kupującemu tylko wartość należycie reklamowanych towarów.
- Umawiające się strony wyłączają stosowanie postanowień § 2112 ust. 1 zdanie drugie kodeksu cywilnego.
XII. Postanowienia końcowe
- Prawa i obowiązki umawiających się stron podlegają przepisom prawa.
- Wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd, w którego okręgu znajduje się siedziba sprzedawcy.
- Towary dostarczone przez sprzedawcę przeznaczone są wyłącznie do celów reklamowych i promocyjnych.
Najbardziej polska trójwymiarowa zabawka ukladanka to szescian rubika. Poznaj najlatwiejsze rozwiazanie szescianu.